אני מאחז?

אתמול ביקרתי בשטחים הכבושים.

טיול פנימי וחיצוני.

עברתי סמוך סמוך למאחז בשם אביגיל.

לא נכנסתי ליישוב, לא פגשתי, רק ראיתי מתנחלת צעירה עם תינוק חגור במושב האחורי מצפצפת לאוטובוס שלנו שחסם לרגע את הדרך. היא הייתה בדרכה לאביגיל ואני, עם השם אביגיל, בדרך ליישוב המערות הסמוך. אין לו שם.

לא מצליחה לכתוב מילים על אתמול. רק שהוא עדיין איתי.

ואני מתרגלת נוכחות של היום וקשה לי.

היום לפני חודש חזרתי לאחר שבעה חודשים של טיול, של שהייה, של תרגול החיים בארצות אחרות.

וכל זמן הטיול, הרשתי לעצמי לשחרר אחיזה באביגיל. וזה שימח אותי.

אתמול הסתבר שהרבה אנשים אחרים אוחזים באביגיל. אנשים שאני לא מכירה. אנשים שרוצים להיות מאושרים, אני באמת בטוחה בזה. אבל אני די בטוחה שם לא חושבים על האושר של השכנים שלהם. וזה מה שמעציב אותי.

אביגיל התנכית, המשוררת, זו שהצילה את דוד משפיכות דמים מיותרת וטבעה את המושג היוםזיכרוני- בצרור החיים, אני חושבת שהיא לא הייתה מתגאה במאחז שהוקם על שמה. שבעצם הוא כבר יישוב. יישוב שהוקם על חשבונם של אחרים. לא הייתה מתגאה אפילו שהכינו מסביבו פלטפורמה של כל הסיפור שלה. הניחו לידה התנחלות בשם כרמל ובשם מעון, כל התפאורה של הסיפור הרומנטי שהיה לה עם דוד המלך.

אני יכולה להמליץ על המון מקומות שהייתי בחוץ לארץ, אבל אני הכי ממליצה לכם לנסוע לשטחים. לראות בעיניים על מה מדובר. להכיר את הנוף ומי הם האנשים שגרים שם במאחזים, בהתנחלויות, ביישובים הפלשתינאיים, במקומות שבגללם החיים שלנו נראים כפי שהם נראים וגם לראות חיים של אחרים שלא נראים בכלל!

דרך מעולה ללכת לבקר זה עם קבוצת הכפרים.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On אפריל 23, 2012 at 1:11 pm

    אביגיל יקרה, מיהם האנשים? אנשים כמוני וכמוך. מכירה אישית כמה מתנחלים מקסימים ונפלאים שלרגע "לא תראי" עליהם ואת אפילו עשויה לחבב אותם.
    אני מסתייגת מאוד מהרשימה שמשתמע ממנה (ואם הבנתי לא נכון אשמח אם תתקני אותי) הוקעה של אנשים ולא של אידיאולוגיה. ומיהם האנשים שמצביעים לארגון הטרור חמאס? ומיהם האנשים שמחנכים ילדים שלהם לזרוק אבנים על רכבים? שוב, כמוני וכמוך, שמאמינים בדרך מסוימת. אותם נראה לי שאתם מצליחה להבין בקלות.
    סורי על הטון, זה באמת מרגיז אותי. בחיבה, מיכל

  • avigailg  On אפריל 23, 2012 at 1:28 pm

    תודה מיכל. לא התכוונתי להרגיז. גם תודה לך על ההערות, שיניתי קצת מהטקסט. גם אני מכירה מתנחלים מקסימים. חלקם הם משפחה של בנזוגי. ובכלל בגישה שלי, כל בני האדם מקסימים, רק המעשים שלהם לא תמיד טובים. מעניין שכתבת על ילדים שזורקים אבנים על רכבים, כי הרבה מתנחלים באזור ההוא זורקים אבנים ואף מרביצים לילדים בדרכם לבית הספר. לעולם אל תתנצלי על הטון! בחיבה, אביגיל

  • עמית  On אפריל 23, 2012 at 6:17 pm

    די לגזענות השמאלנית

  • דוד הלל  On אפריל 23, 2012 at 6:37 pm

    לא הבנתי. את ממליצה בסוף הפוסט לפגוש את "האנשים שגרים שם במאחזים, בהתנחלויות", אבל כותבת בתחילתו שלא דיברת עם מתנחלים. ההמלצה שלך לבצע את הסיור הזה היא עם ארגון שמספר את הסיפור בדרך מאוד מסוימת, ושאולי, רק אולי, סוטה מהאמת לטובת אג'נדה פוליטית. אין לי מישהו אובייקטיבי להציע לך, אבל לא היה ראוי לשמוע גם את הצד הראשון, כלומר היהודי, ולא רק את הצד השני, שחדש באיזור יחסית?

  • Yulie Cohen  On אפריל 23, 2012 at 7:56 pm

    גם אנשים "מקסימים" נלחמים באלימות על אידאולוגיה משיחית שהם מאמינים בה.
    גם אני אוהבת אישית כמה א/נשים שגרים מעבר לקוו הירוק. זה לא עושה אותם א/נשים מוסריים.
    לא מעניין אותי הגדרות ה"שמאל" וה "ימין". מעניין אותי אי-אלימות. מעניינת אותי ראייה של ה"אחר/ת ותודה אביגיל שכתבת את מה שכתבת כאן, הים – לקראת יום הזיכרון ויום העצמאות.

  • avigailg  On אפריל 24, 2012 at 9:09 am

    תודה לכל המגיבים. דוד, אתה צוחק שהצד הפלשתינאי חדש באיזור? אביגיל הוקמה ב2002 בסוג של מחטף. ותודה יולי על התזכורת החשובה של אי-אלימות. מי ייתן ואל מול כל האלימות שתגיע לכיווננו, נדע לזכור זאת בגוף, בלב ובתודעה.

  • דוד הלל  On אפריל 24, 2012 at 9:19 am

    אני ממש לא צוחק. הפלשתינאים הם ברובם מהגרי עבודה שבאו הנה במאה השנים האחרונות, בגלל שאצל היהודים הייתה הרבה עבודה. גם הותיקים יותר שבהם היו כאן מאות שנים בודדות. היהודים, לעומת זאת, כאן כבר שלושת אלפים ומשהו שנה. צריך סיבה טובה להתעלם מזה.

להשאיר תגובה

