הערת שוליים. פשוט סרט טוב.

אני יודעת שזה שבוע הספר ואם כבר ביקורת, אז ספרותית ולא קולנועית, אבל הסרט הערת שוליים הוא במידת מה סרט שהגיח מתוך ארון ספרים. יהודי כמובן.

כבר עברו שבועיים ואני רואה שהסרט עוד הולך ויושב איתי.

וגם התמונה המהפנטת, מרובת השכבות והדימויים הזו שצילם נינו הרמן המוכשר.

 אולי זה לא חוכמה שהסרט של סידר מהדהד בי כי גם היצירה האחרונה שלי, המחזה 'אונאת דברים' היה בהשראת התלמוד, אבל אני חושבת שזה לא משהו אישי, הסרט עשוי לעילא ולעילא, המשחק משובח ביותר ולמרות ההומאז' לאמילי והעובדה שאפשר היה להוסיף טיפה רגש ולחדד כמה נקודות תסריטאיות קטנות, הסרט הוא סרט מוצלח שנכנס לך לחיים!

אפילו כתבתי עליו בטור הבודהיסטי שלי בנרגי' כתבתי שם על המוטיב או הנושא העיקרי בסרט שהוא קנאה.

וכתבתי גם כי כל-כך קשה ליצור בארץ. בטח בכל מקום, אבל אני פה. ולכן אני מפרגנת מאוד ליוסי סידר, שאני לא מכירה וכמה שלא מאוד רציתי לאהוב את סרטיו המוקדמים, נהנתי מהם ובצפייה חוזרת השנה של בופור ושל מדורת השבט גיליתי שוב שהם פשוט טובים. והערת שוליים מיוחד וייחודי פי כמה. כמו הרבה שהתייחסו לסרט הזה, אז גם את עולמי הוא מתאר. אבל אני לא חושבת שצריך להיות אנשים דתיים או מבית דתי או אנשי אקדמיה בשביל להתחבר לסרט, וגם לא להיות אנשים שמבינים בתלמוד ומוקסמים ממנו, ולראייה, חברי הטוב  שבא איתי, הזדהה מאוד פשוט מתוקף היותו בן לשני הורים.

אפרופו הורים, בתור פמיניסטית בת פמיניסטית שלא מתביישת לומר זאת, אני לא מאוד מבינה את הקצף שיצא על תיאור הדמויות הנשיות בסרט. הוא נאמן למקור לגמרי. לרבים מהגברים המצליחים למרות האמירה שרוצים שנלך איתה לישון, אין אישה שעומדת מאחוריהם. יש אחת שמכבסת ודואגת לניקיון הבית ולשקט, ואם היא יכולה אז גם לילדים, אבל היא לא באמת שותפה למחקר פורץ הדרך. ובטח בחברה כפי שהוא תיאר, לצערי הרב, זה היה מרגיש לא אמין אם הוא היה שם אישה בתפקיד מרכזי. למרות שיש נשים חוקרות בעולם התלמוד שמצליחות מאוד כמו רות קלדרון או אמא שלי, נעמי גרץ, שלפני שנים כתבה ספר באנגלית על יחס התלמוד וחז"ל להכאת נשים והיא אף מכהנת בכמה וכמה הערות שוליים בספרים של חוקרים ישראליים.

ועוד מילה על קנאה. אני פוגשת אותה בשבוע הספר. ומשנה לשנה זה נהיה מוכר יותר ומפריע פחות לאיכות חיי.

וגם

קריאה להתנדבות להפעלת "ימי ים" עבור ילדים פלסטינים בקיץ 2011

זו השנה החמישית שאנו, קבוצת נשים, מתנדבות, מפעילות ימי ים וכיף לילדים פלסטינים, המנועים מלהגיע לים, אלא באישורים מיוחדים, שאנו  מארגנות עבורם. 

בשנה שעברה, בעקבות התרומות, שקבלנו מאנשים פרטיים, הצלחנו לארגן 14 קבוצות, ובסך הכול כ-750 ילדים ומבוגרים, אשר הגיעו ממקומות שונים בגדה המערבית.

כל קבוצה הגיעה ליום אחד בלבד, כדי לאפשר לכמה שיותר ילדים לחוות את חווית הים.

הפרויקט קבל תהודה רחבה מאד בצד הפלסטיני, בתקשורת העולמית וגם כאן בארץ.

ההתרגשות הגדולה של הילדים למראה הים, וההנאה שלהם ושל הוריהם מיום שכולו חופש, מרחיבה את הלב ומפיחה תקווה.

השנה אנו מקבלות פניות כה רבות, שעל מנת לעמוד בהן נידרש לגייס משאבים כספיים גדולים יותר ולרתום עוד מתנדבים למשימה. 

אנו מקווים להגיע השנה לכ-20* קבוצות שיתפרסו על פני החודשים יוני ויולי. (הרמדאן שמקדים השנה מגביל אותנו בזמן)

 אנו פונות אליך להתנדב לפי יכולתך על מנת שנוכל לקיים גם השנה מפעל זה. 

הפעילות מבוצעת כולה על ידי מתנדבים וממומנת מתרומות, שמהן ייגזר מספר הימים שנוכל לקיים. "יום הים" כולל רחצה בים, ארוחת צהרים ופעילות מודרכת במתנ"ס הערבי-יהודי ביפו, המעמיד את שרותיו ללא תשלום. 

 ניתן להתרשם מהפעילות של השנה שעברה בבלוג www.minelbahar.com

 אנו מזמינות אותך להשתתף בזכות זו שנפלה בחלקנו ובטוחות שהנאת הילדים הרבה תהיה גם עבורך מקור לשמחה ולקורת רוח.

בכבוד רב ובתודה,

צביה שפירא

רחל אפק

עמירה איתיאל

ריקי שקד-טריינין

לפרטים: רחל אפק  rchlafek@gmail.com

 במידה והלינק לא נפתח ניתן להשתמש בלינק הפתוח כאן:
טופס התנדבות:
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

כתיבת תגובה

