דברים שמשמחים אותי ברשת הזו. וגם מי היה הבודהה באמת… ואפילו הזמנה לשרשרת….

בהתחלה הכותרת הייתה דברים שמשמחים אותי. כמעט והסתחררתי מרוב אפשרויות. אז החלטתי להגביל את  זה לרשת, שכמה שאני לא אוהבת אותה והיא מקשה לי על חיי הכתיבה, בכל זאת יש בה משהו. אדיר! ואני משתמשת במילה אדיר, לא רק כי היא נותנת לי פרנסה אלא כי כשחשבתי על הרשימה המשמחת היא הלכה וגדלה וגדלה, לכן סליחה על מה שפיספסתי.

זה מתחיל בדברים קטנים ומפתיעים למשל כתבה של הדס שפר בכלכליסט. מאתמול. לא יודעת כמה אנשים קוראים את העיתון הזה ואיפה הוא נפוץ, אבל אין ספק שזו כתבה מיוחדת.. מאוד. אומנם ארוכה, אבל שנותנת זווית אחרת כל-כך על פלשתין שכנתנו. על איש אחד רחוק מרובנו, די מיליונר שעושה הון וגם טוב לעם שלו. אומנם מתכנן לו חיים נורמאליים ובורגניים, אבל בכל זאת. אחרי שתהיה להם מדינה סוף סוף, נדבר. אני כאמור לא מכירה את הכלכליסט אבל זכיתי להכיר את הדס שפר ואני יודעת שהיא עצמה יזמה את הכתבה, וזה מאוד מרשים מה שעיתונאי/ת יכול לעשות.

וגם את גדעון לוי אני מוסיפה לרשימה המשמחת. עלה תאנה או לא, אני שמחה שהוא קיים ומשפיע. וגם אבירמה גולן ועקיבא אלדר ואסתר זנדברג ואלי ערמון אזולאי ועוד כמה שפויים בעיתון הארץ.

וגם הטור שלי שהתפרסם היום על רכיבת אופניים ועל התרגול הבודהיסטי משמח אותי. למרות שהוא גם מעציב אותי כשאני חושבת על קורבנות תאונות האופניים של השנה האחרונה. ובכלל.

וכל האנשים שאני מכירה ואוהבת ששייכים איכשהו לעמותת תובנה והאתרים שלהם גם יפים ואסתטיים וגם משמחים אחרים בחוכמה שלהם ובעומק. ובכלל כל האנשים הרבים, שאני לא בהכרח מכירה, שעוסקים או מזכירים את התרגול הבודהיסטי. תרגול של חופש.

ואפרופו  ביום רביעי באכסניית בני דן בתל-אביב תתקיים  הרצאה של אחד המורים החשובים באירופה בשם סטיבן בצ'לור והוא ידבר על מי היה הבודהה. באמת. בצ'לור הוא מורה חילוני ומאוד רלבנטי לחיי היום יום. התגובה הראשונה לטור שלי היום הייתה משהו בסגנון "נמאס מהדת".  בודהיזם זה לא דת! לא בשבילי בכל אופן ולא בשביל הבודהה!

אבל בשביל לומר זאת יותר חכם, אצטרך להיות אחרי ההרצאה. בכלל האתר של בודהיזם בישראל שם יש מאמרים מתורגמים ובודהיפדיה (כן, כן) ובכלל המון חומר מעמיק משמח אותי מאוד!!!

וגם אתרים מעוררי השראה כמו של הצלם נינו הרמן , איש של לב, מאוד משמחים אותי. ויוצרים ובמיוחד סופרים ומשוררים שיש להם אתרים והם נותנים משהו מיוחד ואחר לנוף הציבורי. ולא חשבתי להזכיר שמות, אבל בכל זאת רושמת את דרור בורשטיין כי הוא גם סופר וגם מתרגל בודהיזם וגם צמחוני…

וגם מאוד משתמחת (בדיוק למדתי אתמול בשיעור ערבית להשתמש בפועל אִנְבַּסַט שזה להיהפך, להיות שמח (ואגב גם במשמעות של להיהפך, להיות שטוח…)) מאתרים של אנשים שכותבים מהלב,  שמרגשים מאוד מאוד בחשיפה ומצמצמים את המרחקים.

וכמובן איך שכחתי את העובדה שאני יכולה להתכתב עם העורכת של הספר שלי.

וגם את האנשים שכל הזמן עם היד על הדופק בתחום המדיני, בכל מצב, הם מתארים את המציאות ולא את הנארטיב שהיינו רוצים לשמוע. האמת שזה לרוב מאוד לא משמח לקרוא אותם, אבל זה כל-כך חשוב שהקול הזה נשמע, כך שבעקיפין  זה משמח.

וגם מידיעות חברתיות שמגיעות אליי במייל כמו זו:

שלום לכולם, אני מנסה לסייע לפרויקט מדהים שנקרא "אמבולנס המשאלות" זהו מודל שהביאו מהולנד ולפיו ציידו אמבולנס בכל הציוד הנדרש כדי לסייע לחולים סופניים להגשים משאלות.

אתם לא תאמינו, אמבולנס – יש, מתנדבים להפעילו -יש.

מה אין מספיק?

אין מספיק שיווק לפרויקט ולכן יש לא מעט ימים בשנה שהאמבולנס עומד בחניה ללא שימוש והמתנדבים נותרים חסרי מעש.

מה שצריך לעשות זה לפרסם את המידע בין כמה שיותר אנשים כדי שיסייעו בדברים הבאים:

1. לפרסם את הפרויקט – עיתונות, רדיו, טלויזיה, אינטרנט, העברה בדוא"ל, וכיו"ב.

2. להגיע לבעלי התפקידים המתאימים בארגוני סיוע, ובבתי חולים, שיש להם אינטרקציה עם אוכלוסיה הזקוקה לשירות מסוג זה.

3. לחשוב על רעיונות נוספים לפרסום הפרויקט ולהביא למקסימום שימוש בציוד ובמתנדבים

להלן הקישור לאתר שלהם : http://www.mda-ambulance-wish.org.il/AmbulanceWish/Homepage.aspx

אשמח אם תפיצו את המייל. ניתן לחזור אלי עם רעיונות, פרטים של אנשי קשר מתאימים, ועוד לדוא"ל harel55@gmail.com תודה לכם הראל

ויש עוד כמה וכמה דברים שמשמחים, אבל יודעים מה, אני מזמינה את כל האנשים לעשות פוסטים על דברים שמשמחים אותם ברשת. כי  זה בעצם הדבר הכי משמח, בכל התעתוע הזה, האפשרות להתחבר לרשת האנושית שלנו.
 
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

כתיבת תגובה

