וישב וישב וישב ויואר?

על פרשת וישב כתבתי פה בנרג'י.

מתי מישהו יכתוב על זה שהבודהה השמן הוא לא הבודהה האמיתי. שהבודהה השמן הוא דימוי שיצרו היפנים וממש לא סידהרתא גוטהמה? ויאך זה שדווקא השמן נכנס לתודעה הפופולארית של כולם כ-הבודהה?

לאחרונה ראיתי בחנויות מעצבים פסלים של הראש של בודהה "האמיתי" של סידהרתא וזה גם כן די מזעזע ומפגר. למה שמישהו, שאין לו מושג מה אמר הבודהה ירצה לקשט את המטבח שלו עם הראש שלו? מילא במטבח של ריטריט כמו זה שאני הולכת להיות בו החל ממחר. שם מתאים לשים על המקרר פסל של בודהה. טוב, זה בטח מחריד אנשים לשמוע. לא איכפת לי. 

אז לשמחתי הרבה, אני הולכת לבלות את חנוכה בישיבה, או יותר נכון בחיתוך ירקות ובישול שלוש ארוחות ביום, וגם ישיבה בעין-דור. אני חייבת להודות שזו הפעם הראשונה שיש לי קצת הסתייגות מהיציאה לריטריט. עברתי תקופה לא פשוטה עם השיפוצים, מי היה מאמין שחוסר קביעות לאדם שבמהותו הוא נווד, יכול להיות דבר כל-כך מטלטל?  כן, איכשהו התנאים האישיים והמקצועיים מקשים עלי את העזיבה לשבוע. וזה טוב שיש חידוש כזה, יהיה יותר על מה לשבת!

לחשוב על יוסף שהיה לו הרבה על מה לשבת, בכל מיני בורות. כמו בשיר של אביתר בנאי- לפחות יש מים, פעם היה רק בור….

בכל אופן אז היום בבוקר שוב חשבתי שאני לא רוצה לצאת, שזה משבש לי את השגרה שאני לא מצליחה לייצר, את הקשרים שאני מנסה לבנות, אבל אני לא ממש יכולה שלא, ואז חשבתי בשמחה שאני ברת מזל שאני יכולה בצורה כל-כך מהירה וקלה לשנות את העולם שלי לשבוע. שבוע של התנתקות. של חוסר חשיבה על חיי היום-יום. כמו שעשיתי כשהייתי במקסיקו, שנה שלמה של משהו אחר. ועוד בגיל כזה….

בכלל הגיל הזה, המוסכמות שיש סביבו, העולם של המוסכמות, הוא אבסורדי, לא כך?

חזרתי לחומרים ישנים שכתבתי לפני הכניסה לעולם הבודהה, איך האמנתי אז בכל המוסכמות וניסיתי לבעוט בהם כל-כך חזק. להוכיח שאפשר להיות רווקה מבחירה למרות שהיה שם פחד, טוב, אני לא אפרט. אני מבינה עכשיו שזה לא המוסכמות, זה אני. אני צריכה לתת דין וחשבון רק לעצמי, אבל זה קשה!

טוב, הגיע הזמן לעזוב את המחשב, להמשיך ולשבת עם מה שיש!

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • משתמש אנונימי (לא מזוהה)  On דצמבר 13, 2009 at 2:26 am

    הסינים יצרו אותו, לא היפנים.

    אולי כדאי ללמוד מה הוא מייצג ומה המערכת ממנה הוא חלק לפני שממהרים לשפוט מי בודהה אמיתי ומי לא

להשאיר תגובה

