פרשת תזריע מצורע- שיר ועוד עוולת צרעת שנחתה על הבדואים בנגב

הרבה פעמים (למעשה בכל השנים הלא מעוברות, מצחיק, לא?) פרשת תזריע ופרשת מצורע מתחברות ונקראות בשם המאוד לא סקסי הזה- תזריע-מצורע, קצת מזכיר את הצירוף שהיינו אומרים כילדים- ינתי פרזי……

כמו תמיד בספר ויקרא, גם שתי הפרשות העוקבות הללו עוסקות בדיני טומאה וטהרה ונותנות כוח לכוהנים לעשות סדר ולהחליט מי טמא, טהור, שווה יותר (זכרים) או פחות (נקבות), חולה או בריא.

לכבוד החופש של האביב ובכלל, התודעה, החלטתי לקחת 2 חומרים שקרובים לליבי שיכולים לומר משהו על כל פרשה.

(פירוש "מסורתי" יותר, מעניין וביקורתי על הפרשות אפשר לקרוא כאן, לקוח מתור אתר עמותת חופש המקדמת זהות יהודית חופשית).

פרשת תזריע

א.

מתמללת את החרדות שלי ישירות למחשב הנישא

והיה כי לא אזריע אִשָּׁה כִּי תַזְרִיעַ

תּוֹרַת הַיֹּלֶדֶת לַזָּכָר אוֹ לַנְּקֵבָה

לְבָנָה אֲדַמְדָּמֶת

פישוק כוהני

צָהֹב דָּק שָׁחֹר יְרַקְרַק

אין לי מספיק בטחון בשביל לבכות אז אני צוחקת

גם כשהוא אומר לי שאהבה היא עניין של זמן.

 

ב.

לא מעז להחדיר את פחדיי ולו

למחשב הנישא. לא אזריע כן אזריע

אפילו חסיד שבחסידים טועה ונותן

לה לגעת. צוּרתה עושה בי מעשים.

אין לה מספיק בטחון

לראות טהרתה ולבחור

בי כשאני מנסה להיפרד ולהבטיח

נצח. היא צוחקת ואומרת

שדברים לא יכולים להיות אחרת

כפי שצהוב הוא צהוב.

 

פרשת מצורע

מי פה החולה ובמה?

 

הודעה לעיתונות

 

מדוע נשים בדואיות וילדיהן מגורשים מפארק הילדים ביישוב "עומר"?

 

ביום שני, 20.4.09, בשעות אחר הצהריים, הודיע פקח חברת השמירה המקומית של היישוב "עומר" לקבוצת נשים בדואיות אשר בילו בפארק המקומי עם ילדיהן, כי עליהן לעזוב את המקום. עובר אורח, שהבחין במתרחש, שאל את הפקח העירוני מדוע הוא מגרש מהפארק את הנשים הבדואיות. "כי הן אינן תושבות עומר”, בישרה התשובה. הנשים החלו להתווכח עם איש חברת השמירה ולא עזבו מיד את המקום. ארוע זה אינו ככל הנראה הארוע הראשון בו גורשו נשים וילדים מגן המשחקים.

 

מיותר לציין כי אין כל שילוט המבשר על היותו של הפארק העירוני בעומר פתוח לתושבי עומר בלבד. מיותר עוד יותר לציין כי נשים יהודיות לא היו נשאלות למקום מגוריהן ומגורשות במידה ומקום מגוריהן לא היה עומר.

 

בשטח הגן היו באותה עת אנשים ממקומות שונים ולא כולם היו מעומר אך הפקח פנה אל הנשים הבדואיות ומשנשאל מדוע דווקא אותן הוא רוצה לגרש מהמקו, אמר הפקח שאלו הן ההנחיות שלו!

 

פורום דו קיום בנגב לשוויון אזרחי קורא לדיון ציבורי נוקב בסוגיית הגזענות כלפי הערבים בישראל ולתגובה ציבורית קשה כנגד הישנות תופעות ואירועים עצובים שכאלו המעוררים בחילה, כמו מקרה זה של גרוש הנשים והילדים הבדואים מגן משחקים בעומר, ובמיוחד בימים אלו.

 

לפרטים נוספים:

נועם- 0507701118

 

 

 

מודעות פרסומת
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אסתי  On אפריל 23, 2009 at 11:05 pm

    פיני באדש היא כבר שנים רבות מעוז של גזענות ואפליה כנגד הבדואים תושבי הסביבה שהיו שם דורות רבים לפני שהגיעו התושבים למקום.

    כדאי לשים לב להצהרות הכוונות של הנ"ל ולכמות הפעמים שהמילה תרבות מופיעה במישנתו המכובסת.

    http://www.omer.muni.il/hadover/omer/pini_heb.htm

  • שלומית  On אפריל 24, 2009 at 9:12 am

    מה ראוי שיעלה על המחשב הנישא, מה מותר ומה אסור והכעס וההתרסה.

    ולגבי עומר. מכעיס ולא נכון ומבחיל.

    תודה שהארת את עינינו.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: